در راستای تحقق اهداف تربیت و یادگیری و با توجه به تواناییها، علایق، مسائل و نیازهای متنوع متربیان، متناسب با اقتضائات و شرایط اجتماعی، جغرافیایی و اقتصادی مناطق مختلف کشور، نیاز به تولید منابع، محتوا، و واحدهای تربیت و یادگیری در قالبهای مختلف، نظیر: کتابهای تربیتی و آموزشی، نگارهها، وسایل، فیلمها و نرمافزارهای آموزشی مختلف احساس میشد، بهگونهای که در محیطها و فضاهای تربیت و یادگیری متنوع (کلاس، کلاس آزاد بازی و فعالیت) بهصورت انتخابی قابلاجرا باشد.
باتوجهبه الگوی تربیت کوثری در دوره اول ابتدایی، تلاش گردید تا جزوات راهنما با محتوایی جذاب، جامع و کیفی، متناسب با رشد سنی متربیان دوره اول ابتدایی برای مربیان طراحی و تدوین شود.
در این بخش جناب آقای دکتر سید امیر رون موضوع ایدهپردازی و طراحی چهارچوب برنامه و عناوین واحدهای تربیت و یادگیری جدید را تبیین مینمایند.
هویت، گرانیگاه و رسالت دوره اول ابتداییواحدهای تربیت و یادگیری دوره اول ابتدایی